torsdag 28 augusti 2008

blodgivare

Så har man blivit blodgivare, det var inte den goda saken att ge en behövande blod som fick mig att bestämma mig för att jag skulle gå med på att donera. Nej, utan det är något mer ytligt än så, nämligen sakerna man får samt maten man får när man är där. Vist är det intressant hur vi människor agerar, för hur många skulle gå med på att ge sitt blod om de inte fick något för det? Inte många skulle jag gissa, för då skulle man ju inte få något. Vad säger detta om oss människor, eller är det bara jag som har avslöjat mig?

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Hej Peter! Kanske kommer du inte ihåg mig, Kerstin Falk, Kaj Falks dotter. Kent var till pappa då jag var där och han tipsade mig om din sida då jag också hade kameran runt halsen. Kunde dock inte kommentera på din fotoblogg så jag får kommentar den här istället. Du tar fina bilder. Gillar den med fåren/lammen. jag var själv ute och fotade lamm här i veckan, så himla söta. Har dock ingen blogg, bara en facebook :) Hoppas allt är bra och att det går bra med fotograferandet. Mvh/ Kerstin

Anonym sa...

Vad hände sen? Tog bloggen slut här? Ångest? Ny kärlek? Vad hände?